Koncepcja zespołu S3

Projekt został podzielony na dwa etapy: fazę koncepcji i fazę techniczną. W fazie koncepcji zespół Syrenka 3 zarysował wstępny projekt, zarówno architektoniczny, jak i konstrukcji, obiektu widowiskowo – szkoleniowego wraz z wydzieloną częścią administracyjno-rehabilitacyjną. Wspomniany obiekt będzie się składał z dwóch budynków tj.:

1. Budynku pełniącego funkcje widowiskowo-szkoleniowe.

2. Budynku pełniącego funkcję administracyjno-rehabilitacyjną.

Powyższe dwa budynki zostały połączone ze sobą wspólnym holem wejściowym a także garażem podziemnym, dostępnym dla pracowników.

Cały obiekt został zlokalizowany przy Stadionie Syrenka Politechniki Warszawskiej oraz przy Klubie Stodoła.

W fazie koncepcyjnej został opracowany układ funkcjonalny budynków, który składa się z : sal szkoleniowych, audytorium, sali sportowo – widowiskowej z trybunami i restauracji, a także sal administracyjnych i gabinetów rehabilitacyjnych. Dodatkowo sala widowiskowa może zmieniać swoją funkcję w zależności od potrzeb poprzez łączenie się z audytorium lub dzielenie jej na mniejsze segmenty za pomocą mobilnych ścian. Jest to możliwe dzięki specjalnie zaprojektowanej konstrukcji stalowej, która pozwala na podział pomieszczenia.

Cały kompleks został opracowany tak, aby dostosowywać się do zmieniających się warunków dzięki systemowi ruchomych rolet, które pomagają w ochronie przed przegrzewaniem się budynku czy zmianie funkcji niektórych pomieszczeń. Przedstawiony w fazie koncepcji wstępny projekt uwzględniał także aspekt ekologiczny użytkowania obiektu. Dla korzystania z odnawialnych źródeł, zdecydowano się na zastosowanie paneli fotowoltaicznych, które zostaną umieszczone na dachu. W projekcie uwzględniono również system odzyskiwania wody szarej, który znacznie zmniejszy zużycie wody, a tym samym koszty. Dla zwiększenia ekologiczności budynku postanowiono także na wykorzystanie kogeneracji, która pozwoli na wytwarzanie ze spalania gazu energii elektrycznej, a także ciepła, które w lato zostanie zamienione na chłód. Dodatkowo, uwzględniając aspekt ekologiczny, postanowiono na umiejscowienie ładowarek elektrycznych do samochodów w garażu podziemnym.