16 stycznia br. odbyło się pierwsze spotkanie w 2020 roku, a jednak prawie ostatnie. Na tym etapie projektu prace skupiają się na koordynacji modeli, dochodzeniu do kompromisów dotyczących kolizji oraz finalizacji dokumentacji projektowej, składającej się między innymi z BIM Execution Plan (BEP), przedstawiającego charakterystykę pracy każdego z zespołów. Studenci Wydziału Zarządzania, przy współpracy ze wszystkimi uczestnikami projektu, stworzyli pełen opis założeń dotyczących podejścia do wykonania zadania projektowego, wykorzystywanego oprogramowania, struktury spotkań, harmonogramu oraz podziału prac. Największy priorytet podczas końcowych spotkań mają wcześniej wspomniane kolizje. Są one systematycznie usuwane, lecz czasami ich pozbycie się wymusza całą serię zmian, czego wszyscy chcą uniknąć. Przykładowo, podczas prac zespołu S1B wynikła potrzeba modyfikacji elementów stropu, co oznaczało potrzebę ponownej koordynacji modelu konstrukcyjnego oraz architektonicznego. Takie zdarzenia pojawiają się w każdym z zespołów, więc ważne jest, aby nie zwalniać tempa prac mimo bliskości zakończenia przedmiotu mpiBIM.
Tymczasem, podczas przerwy świątecznej, w modelach zespołów pracujących nad drugą wersją kompleksu Syrenka pojawił się ostatni brakujący element, czyli ostateczny model dwupoziomowego parkingu podziemnego rozciągającego się pod obydwoma obiektami, wraz z wjazdem od ulicy Batorego. Element ten ma istotny wpływ na kolejny element dokumentacji projektu, jakim jest wycena. W trakcie realizacji projektu, studenci Wydziału Zarządzania pracują nad coraz bardziej dokładnym szacunkiem kosztu realizacji wizji swoich zespołów. Wskaźniki z Biuletynów Cen Obiektów Budowlanych Sekocenbud pozwalają, w połączeniu z danymi z modeli każdej z branż, przeliczyć na podstawie kubatury, powierzchni czy też długości danych elementów łączną cenę projektowanych budynków. Szacunki te są doprecyzowane w zakresie kosztów elementów specyficznych dla projektu.